Grupul farmaceutic Sanofi a inregistrat, in trimestrul al doilea al acestui an, vanzari totale de 8.349 miliarde euro, in crestere cu 6.9 procente fata de rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului 2010.
Acest fapt a survenit in urma achizitiei companiei Genzyme, ale carei vanzari s-au majorat cu 16%, pana la 796 milioane euro, potrivit unui raport al companiei.
Desi vanzarile au inregistrat o crestere sustinuta, profitul net al Sanofi s-a redus cu 7%, pana la 2.15 miliarde euro.
Vanzarile companiei pe pietele in curs de dezvoltare au avansat cu 7.1%, excluzand incasarile generate de Genzyme si vaccinurile A/H1N1, atingand valoarea de 2.533 miliarde euro, reprezentand 30.4% din vanzarile totale ale grupului. Incasarile generate de Europa de Est si Turcia au insumat 687 milioane euro (+4.6%).
In primele sase luni din 2011, vanzarile Sanofi s-au ridicat la valoarea de 16.128 miliarde euro, cu 1% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Profitul net din primul semestru a raportat o scadere de 11.5% si a atins valoarea de 4.32 miliarde euro.
Vanzarile din Europa de Est si Turcia s-au majorat cu 2%, pana la 1.35 miliarde euro.
Se estimeaza ca, pana la sfarsitul anului 2013 vanzarile Genzyme sa ajunga la 700 milioane de dolari.
„Al doilea trimestru a fost cea mai mare provocare a acestui an, avand in vedere nivelul concurentei intre medicamentele generice. Cresterea platformei reprezinta un progres datorat Genzyme si Merial”, a declarat Christopher Viehbacher, CEO Sanofi.
Leave a reply