Ministerul Sanatatii a lansat o linie telefonica gratuita dedicata semnalarii deficientelor existente in sistemul de sanatate.

Numarul de telefon 0800800885 va sta la dispozitia pacientilor, care pot sesiza probleme in asigurarea asistentei medicale, precum si a medicilor, care sunt incurajati sa informeze Ministerul cu privire la problemele intalnite in exercitarea profesiei.

"Am infiintat aceasta linie telefonica pentru a da glas durerilor mute din sistemul de sanatate. Astfel, vocea pacientilor si a medicilor deopotriva se va auzi la Ministerul Sanatatii", a declarat Dr. Ion Bazac, Ministrul Sanatatii.
Intr-o etapa initiala, linia telefonica va functiona zilnic, de luni pana vineri, intre orele 08.00-18.00.

Ministerul Sanatatii precizeaza faptul ca toate apelurile vor fi inregistrate, iar orice forma de abuz, in sensul utilizarii injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificate, va fi sesizata autoritatilor competente. Personalul MS nu va da curs apelurilor anonime si asigura in acelasi timp apelantii ca identitatea acestora va fi protejata in cazul unor eventuale investigatii.

Pentru a ajuta la decongestionarea liniei telefonice gratuite lansate in cadrul campaniei "Ce te doare?" a fost creata si adresa de e-mail cetedoare@ms.ro .

Hotararea a fost luata in urma numarului mare de apeluri inregistrate la numarul gratuit 0800 800 885, care a determinat supraaglomerarea liniei telefonice si imposibilitatea tehnica de preluare a tuturor apelurilor. Astfel, acum pacientii si medicii pot semnala problemele cu care se confrunta in sistemul medical si prin e-mail, cele doua instrumente functionand simultan.

Leave a reply