Trimestrul al III lea din 2007 a confirmat incetinirea ratei de crestere a pietei totale farmaceutice, la 14,8%, fata de 20,1% la sfarsitul lunii iunie, piata farmaceutica romaneasca ajungand la o valoare de 6.025,8 milioane lei in intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007 a anuntat agentia NewsIn, potrivit datelor companiei de cercetare Cegedim.

Conform raportului acestei companii, in conditiile in care anuntatele modificari de preturi au fost amanate, se estimeaza ca piata va termina anul 2007 cu rata de crestere prognozata, de 15%, mentinand practic cresterea curenta.

Pentru anul 2008, rata de cresterea ar trebui sa scada, potrivit Cegedim, catre 10% in conditii normale. In linii mari, piata farmaceutica a confirmat evolutiile precedente. Astfel, pe canale, piata de retail a crescut cu 22,7%, fata de cea de spital care a inregistrat o scadere de 13,9%. Parte din aceasta variatie s-a produs din cauza trecerii unor programe nationale de sanatate, din spital in retail, fiind vorba de antidiabetice orale si insuline, medicamente oncologice si posttransplant.

Pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut ceva mai rapid decat cele fara prescriptie medicala, cu 23,2%, respectiv 21,1%.
Vanzarile totale de medicamente inregistrate in al treilea trimestru al anului 2007 au fost potrivit Cegedim de 1.454,3 milioane lei, iar valoarea totala a pietei in intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007 a ajuns la 6.025,8 milioane lei.

Pe tendinta de crestere totala semnificativa s-a consemnat avansul tuturor grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au inregistrat grupele de sistem respirator cu 23,6%, sistem musculo-scheletic cu 23,4%, dermatologice cu 21,4% in timp ce s-au inregistrat evolutii mai modeste la grupele antiinfectioase sistemice cu 4,0%, antineoplazice si imunomodulatoare cu 10,0% si sistem genito-urinar cu 15,1%.

In privinta celor mai importante companii care activeaza pe piata farmaceutica, GlaxoSmithKline ocupa in continuare primul loc in topul celor20 cele mai bine cotate companii farmaceutice, monitorizate trimestrial de Cegedim. Vanzarile GSK, inclusiv rezultatele Europharm, au atins 469,6 milioane de lei, corespunzatoare unei cote de piata de 7,8%. In trimestrul trei, GSK a raportat vanzari de 99,2 milioane de lei.

A doua companie se mentine in top Hoffman La Roche, care a consemnat vanzari de 99,4 milioane de lei in trimestrul trei si o cota de piata de 6,8%. Pentru intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007, vanzarile Hoffmann La Roche s-au cifrat la 409,4 milioane lei.

Reprezentanta din Romania a Sanofi-Aventis, fara cooperarea cu Sindan-Pharma ocupa pozitia a treia, pentru al treilea trimestru raportand vanzari de 90 milioane lei si o cota de piata de 6,6%, iar pe intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007 de 395,8 milioane lei.

Novartis, pe locul patru al topului Cegedim, a inregistrat in al treilea trimestru al 2007, vanzari de 96,5 milioane lei si a atins o cota de piata de 6,4%, incluzand rezultatele Sandoz, iar pe intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007, vanzari de 386 milioane lei.

Pe locul cinci in top se mentine compania Servier, cu vanzari in al treilea trimestru de 91,3 milioane de lei, o cota de piata de 5,9%, iar pe intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007a consemnat vanzari de 352,7 milioane de lei.
Pfizer este tot pe locul sase in topul Cegedim, cu vanzari de 77,8 milioane lei in trimestrul trei, si 332,6 milioane lei pe intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007 si o cota de piata de 5,5%.

Leave a reply