Impactul avertismetelor scrise si vizuale de pe pachetele de tigari nu este cel scontat potrivit rezultatelor unui studiu realizat in premiera in Romania.
Studiul despre efectele imaginilor de pe pachetele de tigari a fost realizat in perioada 2010-2011 si reprezinta o premiera in investigarea armelor de lupta impotriva fumatului in Romania, cu ajutorul tehnicilor neurostiintifice.
In studiu au fost inclusi 14 fumatori si 13 ex-fumatori, in examinarea carora s-a folosit RMN-ul functional pentru detectarea reactiei creierului la mesajele de pe pachetele de tigari.
Potrivit specialistilor, studiul a condus la concluzia ca raspunsurile cele mai puternice se manifesta atunci cand subiectii sunt expusi la imagini foarte socante (tumori la gat si plamani). Asadar, efectul este cu atat mai semnificativ cu cat imaginea folosita are un continut fizic mai evident (tumori si alte organe afectate vizibil). Realizatorii studiului atrag atentia ca, pentru a avea impact, mesajele folosite trebuie in mod necesar sa fie insotite de fotografii cu un continut fizic explicit.
“Am realizat acest studiu pornind de la comportamentul fumatorilor, de evitare a mesajelor de pe pachetele de tigari: 30% dintre tineri acopera imaginea atunci cand iau tigari din pachet. In acelasi timp, conform unui studiu realizat de A.T. Kearney, in cei trei ani de criza economica, romanii au devenit mai viciosi, cheltuind aproape jumatate din venituri pe alimente, tigari si alcool, tigarile si alcoolul inregistrand chiar o crestere de un punct procentual, de la 6,2% in 2008 la 7,2% in 2009. Deci, impactul avertismentelor (scrise si vizuale) de pe pachetele de tigari nu este cel scontat” a precizat Stelian Marian, Managing Director Synergon Consulting.
Neuromarketing-ul, o stiinta revolutionara, ce a aparut si pe piata din Romania propune mai multe instrumente de evaluare a activitatii creierului care sta la baza deciziilor de cumparare. Instrumentele de neuromarketing ofera date nu doar despre ce gandeste un consumator, ci si despre cum reactioneaza la un anume produs sau reclama in mod inconstient.
Studiul a fost realizat ca o initiativa de responsabilitate sociala de catre Synergon Consulting in colaborare cu Medix Co.

Leave a reply