Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant Tirgu Mures (IBCvT) a primit, miercuri, 2.700.000 de lei de la CJAS Mures, reprezentând plati restante pentru serviciile prestate in perioada ianuarie – aprilie 2010, ceea ce ii va permite sa isi desfasoare activitatea la parametri "aproape normali" dupa cum a declarat dr. Emil Fagarasan, manager interimar IBCvT.

Activitatea in cadrul institutului a fost restrictionata in perioada 31 mai – 7 iunie, din cauza imposibilitatii achizitionarii de materiale sanitare. In acest interval nu a fost intrerupta activitatea, dar au fost asigurate doar urgentele.
"IBCvT a redus numarul cazurilor rezolvate pentru a se incadra in limitele Contractului-Cadru si bugetului asigurat de programele de sanatate ale Ministerului Sanatatiii. Totodata, ca urmare a adresabilitatii mari, precum si a reducerii activitatii celorlalte institute din tara, in cadrul IBCvT au fost rezolvate si cazuri refuzate de alte centre, ducând, in final, la depasirea bugetului angajat al institutiei. Acest lucru a determinat imposibilitatea achizitiei de materiale sanitare fara a acumula arierate”, a declarat managerul.
Acesta considera ca reducerea activitatii nu a fost rezultatul unui management neperformant. “Având in vedere criza economica actuala si faptul ca toate institutele de profil din tara, precum si multe alte unitati sanitare, se confrunta cu o situatie financiara dificila, nu consider ca este rezultatul unui management defectuos. De altfel, bugetul alocat IBCvT in anul 2010 a fost cu 19,7% mai mic pentru servicii medicale si cu 10% mai mic prin programele finantiate de MS. Cu toate acestea, numarul de interventii chirurgicale efectuate in perioada 01 – 31.05.2010, fata de acelasi interval al anului trecut, a fost doar cu 70 cazuri mai mic”, a declarat Emil Fagarasan.

 

Leave a reply