La nivel global, industria farmaceutica trebuie sa-si regandeasca in mod radical lanturile de distributie pentru a se adapta la evolutiile rapide ale pietei si la trecerea de la produs la pacient, arata raportul PwC „Pharma 2020: Supplying the future. Which path will you take?”.

Considerate a fi coloana vertebrala a unei companii farmaceutice, multe dintre lanturile de distributie actuale sunt inadecvate pentru a face fata nevoilor viitoare ale industriei. Cele mai multe companii au capacitati de productie care nu pot lansa pe piata terapiile care pot fi obtinute cu utilaje mai complexe si cu retele de distributie mai sofisticate. Acestea au nevoie de lanturi de distributie care sa faca fata unui ciclu de viata mai scurt al produselor. Importanta crescanda a pietelor emergente, noile terapii medicale, precum si preocuparile de mediu pun presiune asupra lanturilor de distributie ale companiilor farmaceutice si exista riscul ca multe dintre acestea sa fie intrerupte.
In consecinta, PwC considera ca in urmatorul deceniu multe companii vor fi nevoite sa reevalueze din punct de vedere strategic si sa-si schimbe in mod radical modelul de productie si de distributie. De fapt, potrivit raportului PwC, schimbarea modului de incasare a veniturilor companiilor va avea implicatii fundamentale asupra lanturilor logistice ale industriei. In urmatorii zece ani, companiile farmaceutice vor trebui sa gestioneze o retea din ce in ce mai mare de furnizori de servicii, precum si sa asigure productia si distributia propriilor produse. 
“Am observat in ultima vreme o preocupare sporita a companiilor farmaceutice din Romania pentru modele alternative de distributie directa a medicamentelor catre farmacii si spitale. Acest model, generat in principal de avantajele operationale pe care le ofera, are potentialul de a creste nivelul de conectare al producatorilor cu consumatorii”, a declarat Kenneth Spiteri, Partener, Servicii de Audit, Liderul Grupului de Servicii pentru Industria Farmaceutica, PwC Romania.
Pana in 2020, managementul schimbului de informatie dintre compania farmaceutica, pacient si furnizorul de servicii medicale va fi la fel de important ca si distributia produselor. Lanturile de distributie trebuie prin urmare sa evolueze pentru a face fata acestor transformari, iar companiile vor trebui sa inteleaga in profunzime nevoile pacientilor.
„Intr-o lume in care cele mai importante sunt rezultatele, este vitala capacitatea de a integra date, produse si servicii intr-o oferta coerenta de afaceri care sa furnizeze valoare adaugata si o mai buna intelegere a nevoilor pacientilor. Companiile trebuie sa se straduiasca sa se apropie mai mult de pacientii lor pentru ca la orizontul anului 2020, informatiile din spatele unui produs vor fi la fel de valoroase ca si produsul insusi”, a adaugat Kenneth Spiteri.
Industria farmaceutica mondiala va trebui sa dezvolte noi modele de distributie pentru tipuri diferite de produse si segmente diferite de pacienti. De asemenea, va trebui sa invete sa foloseasca lanturile de distributie ca o modalitate de segmentare a pietei, recunoscand in acelasi timp importanta informatiei din spatele produsului.
„Cele mai de succes companii farmaceutice vor fi cele care au constientizat deja valoarea unui lant de distributie eficient si care il pot valorifica ca pe un diferentiator de brand mai degraba decat ca pe un cost. Cei care recunosc faptul ca informatia este moneda cea mai pretioasa a viitorului, vor fi cei care se vor distinge pana in 2020”, a concluzionat Kenneth Spiteri.

 

Leave a reply