Cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii Orale – 20 martie, GSK Consumer Healthcare a lansat cea de-a treia editie a campaniei de educare si promovare a igienei orale corecte, Zambeste Romania, sustinuta de Aquafresh, Sensodyne, Parodontax si Corega.

Campania demareaza si in acest an ca raspuns la statistici care indica necesitatea programelor de preventie si educatie pentru sanatatea orala. Potrivit initiatorilor, de-a lungul anului, campania va cuprinde activitati care vor urmari obiectivul de a facilita accesul la educatie privind igiena orala, oferind solutii si gratuitati, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania.
In cadrul evenimentului de lansare a campaniei, au fost prezentare rezultatele studiului Zambeste Romania pentru evaluarea starii de sanatate orala la populatia scolara, desfasurat pe un grup de 6.786 de elevi varste curpinse intre 5 si 13 ani, din 7 orase – Bucuresti, Iasi, Constanta, Timisoara, Cluj, Oradea, Craiova, in perioada aprilie-decembrie 2013, si coordonat de conf. dr. Mihaela Adina Dumitrache, Disciplina de Sanatate Orala, UMF Carol Davila, Bucuresti.
Potrivit studiului, 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani au carii pe dintii temporari. Totodata, in medie, 3/4 din dintii afectati ai acestor copii prezinta carii netratate, in timp ce 4% din numarul de dinti afectati au fost extrasi din cauza cariilor. De asemenea, conform rezultatelor, 4 din 10 copii de pana in 13 ani au deja carii pe dintii definitivi, iar 88% din dintii permanenti afectati ai copiilor sunt afectati de carii care sunt neglijate si nu sunt tratate.
“Profilul starii de sanatate orala al scolarilor, evaluat in cadrul studiului, arata ca leziunile carioase si anomaliile dento-maxilare raman in continuare o problema majora de sanatate publica. Pe langa acestea, studiul arata ca igiena orala a copiilor este neadecvata. Sunt necesare in continuare eforturi sustinute pentru tratarea cariilor, prevenirea aparitiei celor noi, inclusiv prin sigilari, incurajarea si educarea elevilor pentru o igiena orala corecta, folosirea produselor auxiliare pentru evitarea aparitiei cariilor in zone predispuse, precum si initierea tratamentelor ortodontice precoce”, a declarat conf. dr. Adina Dumitrache.
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare si brandurile sale Aquafresh, Sensodyne, Parodontax si Corega, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii referitoare la campanie si la calendarul acesteia sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Leave a reply