Asociatia Producatorilor de Medicamente Generice din Romania (APMGR) a adoptat recent un Cod de Conduita Etica privind promovarea medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala.

Potrivit APMGR, documentul urmareste sa ofere cadrul necesar pentru implementarea standardelor etice de promovare a medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala.
“Acest Cod de Conduita contine un set de reguli stricte inspirate atat din normele internationale, cat si din experienta fiecareia dintre companiile membre. Practic, prin acest document noi am adunat laolalta un set de principii, de reguli foarte stricte de transparenta si de buna conduita privind promovarea medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala. Adoptarea acestui Cod de Conduita Etica reprezinta o dovada in plus a seriozitatii cu care intelegem sa ne desfasuram activitatea si ilustreaza corectitudinea si angajamentul temeinic asumat de companiile noastre pentru piata romaneasca”, a declarat Dragos Damian, presedintele APMGR.
Codul este structurat in zece capitole si contine un set de principii obligatorii, reguli de transparenta, precum si sanctiuni aplicabile in cazul nerespectarii normelor, aderarea la acest Cod de Etica fiind o conditie prealabila ‘sine qua non’ pentru dobandirea calitatii de membru al Asociatiei.
Una din prevederile codului se refera la interzicerea totala a practicii de a oferi, promite sau acorda personalului medical sau personalului administrativ corespunzator vreo remuneratie, inclusiv cadouri, avantaje pecuniare, beneficii in natura etc., ca un stimulent pentru a prescrie, furniza, vinde sau administra un medicament. Codul interzice lasarea de materiale promotionale in locuri care sunt accesibile publicului general, cum ar fi farmacii, sali de asteptare, holuri de spitale si clinici medicale etc. De asemenea este interzisa orice forma de promovare neconcordanta cu termenii autorizatiei de comercializare (“promovare off-label”). Promovarea trebuie sa incurajeze utilizarea rationala a medicamentelor prezentandu-le in mod obiectiv si fara a le exagera proprietatile.
O alta prevedere se refera la faptul ca promovarea medicamentelor nu trebuie sa fie deghizata. Materialele promotionale si publicitare trebuie sa fie tinute separat de alt continut si sa-si aiba clar indicata natura publicitara.
Totodata, documentul contine un capitol separat care prevede ‘sanctiunile’ aplicabile in cazul nerespectarii dispozitiilor sale. Acestea variaza de la avertisment la sanctiuni pecuniare sau chiar excluderea din randurile Asociatiei.
Textul integral al Codului da Conduita Etica al APMGR poate fi consultat pe pagina de internet a Asociatiei.

Leave a reply