Ministrul Sanatatii, Ion Bazac, a declarat ca va adopta tehnica door-to-door (din usa in usa) pentru campania de informare despre vaccinarea anti HPV, altfel spus specialistii se vor adresa direct parintilor, care vor putea obtine astfel toate informatiile necesare.
„Nu va fi o campanie media, ci ne gandim mai degraba la o strategie door-to-door, prin care specialistii sa discute direct cu parintii despre vaccinare, iar acestia sa poate cere toate informatiile de care au nevoie. In plus, aceasta tehnica ne permite sa derulam campania si pe durata vacantei de vara, ceea ce inseamna ca, daca vom avea un feedback pozitiv din partea a mai mult de 50% de beneficiari, vom putea relua mai repede programul de vaccinare’, a explicat ministrul Ion Bazac.
Ministrul a adaugat ca finantarea campaniei va fi facuta exclusiv de cele doua firme producatoare ale vaccinului, Merck Sharp Dohme si GlaxoSmith Kline. „Nu este o campanie a ministerului, noi doar coordonam actiunile”, a adaugat Bazac. Programul de vaccinare a elevelor de clasa a patra impotriva infectiei cu virusul HPV care provoaca cancerul de col uterin initiat, la sfarsitul lunii noiembrie 2008, de catre fostul ministru Eugen Nicolaescu a fost considerat un esec. Potrivit auditului realizat dupa instalarea in functie a noii echipe de la Ministerul Sanatatii, au fost vaccinate 2.615 de fete, ceea ce reprezinta doar 2,57% dintre elevele de clasa a patra. Punand nereusita acestui proiect pe baza faptului ca a fost facut in graba, iar etapa de informare a parintilor a fost prost organizata, ministrul Bazac a amanat pentru un an programul de preventie, pentru a derula, mai intai, o campanie de informare.
Leave a reply
Leave a reply