Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat
infiintarea Administratiei Spitalelor si Serviciilor Medicale
(ASSM), care se va ocupa de cele 18 spitale trecute de la
Ministerul Sanatatii in grija autoritatilor locale din Capitala.
Administratia, finantata de la bugetul Primariei Capitalei,
va avea 66 de posturi, dintre care 15 de conducere. Statul de
functii, dar si regulamentul de organizare si functionare, va
trebui aprobat, la randul sau, in termen de 60 de zile.
La toate cele 18 spitale pe care le va avea in grija,
administratia va avea ca rol si controlarea modului de utilizare
a fondurilor alocate. Primarul general al Capitalei, Sorin
Oprescu, a declarat, recent, ca sunt inca discutii cu Ministerul
Sanatatii privind finantarea acestor spitale. „Vrem sa
clarificam ce se intampla cu lucrarile de investitii aflate in derulare,
sa vedem cine va prelua finantarea lor”, a spus edilul-sef al Capitalei.
Guvernul a aprobat, la sfarsitul lunii noiembrie, lista celor
18 spitale care vor fi manageriate, de la 1 ianuarie 2009, de
municipalitatea bucuresteana, in cadrul unui proiect-pilot ce
ar putea fi extins, in functie de rezultate, in toata tara.
Pana la 1 ianuarie 2010, Guvernul va aproba lista tuturor
unitatilor sanitare cu paturi care vor trece la comunitatile
locale, in functie de rezultatele proiectului-pilot care se va
desfasura in Capitala.
Leave a reply