Vanzarile nete ale companiei Antibiotice Iasi au atins in primele sase luni valoarea de 102 milioane de lei (32 milioane de euro), in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada din 2006, cea mai mare pondere fiind detinuta de vanzarile pe piata interna – 90%, iar restul de exporturi.
"Atat evolutia economica din primele sase luni, cat si succesele obtinute in domenii variate precum calitate, mediu, dezvoltare farmaceutica, ne indreptatesc sa privim optimisti si sa vedem obiectivele fixate in acest an, respectiv cresterea cifrei de afaceri cu 20% fata de anul precedent si obtinerea unui profit de 36,5 milioane lei, ca fiind realizabile", a declarat directorul economic al companiei, Constantin Nicuta.
In perioada analizata, profitul brut a fost de 24 milioane lei (7,5 milioane euro), in crestere cu 25% fata de primele sase luni din 2006.
Majorarea volumului de vanzari pe piata interna a fost sustinuta, in intervalul ianuarie – iunie 2007, atat de segmentul de retail, cat si de consolidarea pe canalul de spital.
Potrivit datelor companiei, desi vanzarile de medicamente catre spitale s-au diminuat in primul semestru, compania Antibiotice a inregistrat o crestere de 12% pentru vanzarile produselor parenterale distribuite pe acest canal.
Totodata, urmand trendul de dezvoltare al pietei farmaceutice, in prima jumatate a anului 2007 compania si-a largit portofoliul de medicamente destinate afectiunilor cardiovasculare, prin lansarea a doua produse noi, precum si prin extinderea liniei de produse hipolipemiante.
De asemenea, compania a inceput fabricarea unui unguent, care se va elibera fara prescriptie medicala, destinat terapiei varicelor si altul, pentru afectiunile micotice, cu prescriptie medicala.
Astfel, in primul semestru al anului 2007, Antibiotice a raportat o majorare de 35% pe segmentul cardiovascular, peste nivelul mediu de crestere al pietei, de 19%. Compania a mai inregistrat cresteri mari si la medicamentele din clasa destinata tractului digestiv si metabolismului – 38% si la produsele cu actiune pe sistemul nervos central – 60%.
In acelasi timp, compania a finalizat mai multe proiecte de investitii, in protectia mediului, calitatea fluxurilor de productie, dezvoltarea portofoliului de produse si monitorizarea sigurantei medicamentelor.
In vederea dezvoltarii exporturilor pe piata Comunitatii Europene si comercializarii produselor marca Antibiotice sub branduri proprii protejate, Antibiotice a inregistrat 12 marci de produs comunitare.
Eforturile companiei pentru implementarea cerintelor nationale si europene cu privire la protectia mediului s-au concretizat, in luna mai a acestui an, prin obtinerea autorizatiei integrate de mediu, in urma unei investitii de peste patru milioane euro intr-o statie de epurare a apelor uzate si a unui incinerator de deseuri industriale.
Potrivit Cegedim, Antibiotice Iasi este singura companiei integral romaneasca aflata intre primele zece firme de profil care activeaza pe piata romaneasca, cu o cota de 3,1%.
In prezent, compania se afla in proces de privatizare. AVAS a primit, in toamna anului trecut, 22 de oferte neangajante pentru privatizarea companiei Antibiotice. Un numar de 12 scrisori de intentie au fost depuse de catre fonduri de investitii, iar alte sapte oferte au venit din partea unor companii din domeniul farmaceutic. Alte trei scrisori de intentie au fost depuse de catre distribuitori de medicamente.
Leave a reply
Leave a reply