Potrivit declaratiei oficialilor companiei farmaceutice Richter Gedeon,
citata de eMedic, in Statele Unite ale Americii, unde se inregistreaza
un nivel ridicat de informare cu privire la metodele contraceptive, in
1996, doar 51% dintre tinerele chestionate cunosteau detalii despre
contraceptia de urgenta, iar in anul 2002, procentul celor care erau informate
despre aceasta metoda de contraceptie a crescut la 71%. De
asemenea, procentul celor care au apelat la contraceptia de urgenta a
crescut de la 3% in 1996 la 13% in 2002.
Aceasta solutie devine din ce in ce mai populara in randul femeilor,
fenomen inregistrat in special in ultimii 5 – 6 ani si mai ales in randul tinerelor
si adolescentelor. Alaturi de cresterea gradului de informare cu
privire la metodele contraceptive disponibile, s-a inregistrat si o scadere
a ratei avorturilor atat la nivel mondial, cat si in Romania. Astfel, daca in
Romania, in 1999, din 1000 de femei 200 recurgeau la avort – experienta
care s-a dovedit a fi traumatizanta pentru multe dintre ele, cinci ani mai
tarziu incidenta cazurilor de avort a scazut la 34 din 1000 de femei.
In perioada mai – iulie 2007 compania farmaceutica Richter Gedeon,
lider pe piata de contraceptive din Romania, isi propune sa familiarizeze
femeile din Romania, atat din mediul urban cat si cel rural, cu
modalitatile corecte de administrare a metodelor contraceptive.
” Importanta unei informari corecte si complete cu privire la diferitele
metode de contraceptie pe care le pot utiliza femeile, in functie
de tipul de protectie pe care si-l doresc, precum si a semnalarii principalelor
avantaje ale fiecarei metode in parte, a stat la baza deciziei de a
lansa o campanie de informare la nivel national, care vizeaza atat mediul
urban cat si cel rural, unde aceasta problema este mai putin cunoscuta „,
a declarat Viorel Titei, Product Manager Richter Gedeon.
Leave a reply