Interviu cu Laurentiu Scheusan, country manager Sindan – Actavis.
Lansarea oficiala a companiei Actavis in Romania are loc la un an de la preluarea Sindan. Ce s-a intamplat in acest rastimp?
Achizitionarea Sindan de catre grupul Actavis anul trecut a reprezentat o schimbare semnificativa pentru compania noastra. Trecerea de la un family business la un business intr-o companie multinationala de forta Actavis a insemnat un proces complex de adaptare, de formare si completare a echipei. Nu am vrut sa grabim artificial acest proces, iar acum, dupa o analiza serioasa, ne-am dat seama ca este un moment bun ca in primavara acestui an sa anuntam intrarea pe piata a grupului Actavis.
Rezultatele financiare ale Sindan pe anul 2006 au confirmat asteptarile conducerii Actavis?
Nu numai ca le-au confirmat, dar le-au si depasit. Sindan Actavis Romania a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 95 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 38,5% fata de anul precedent. Sunt niste rezultate excelente care, pana la urma, reprezinta o confirmare si pentru Actavis ca decizia preluarii Sindan a fost una foarte buna, o decizie strategica.
FDA si-a dat de curand acordul si Sindan isi va putea comercializa produsele si in Statele Unite. Ce inseamna aceasta pentru Actavis?
Intrarea pe piata din SUA este un succes extraordinar pentru compania Sindan – Actavis si chiar pentru piata romaneasca de medicamente, in general. Speram ca, in urma inspectiei FDA, sa avem cel putin un produs inregistrat in SUA, pana la sfarsitul anului 2007. Sindan are in prezent patru produse in curs de inregistrare in SUA. Consideram Statele Unite una din prioritatile noastre viitoare la exporturi, mai ales ca reprezinta piata cu cea mai mare rata de penetrare a produselor generice.
De altfel, rezultatul pozitiv al acestei inspectii nu este prima atestare internationala a producatorului Sindan. In anul 2004, compania noastra a fost inspectata de Agentia de Control si Certificare a Medicamentelor din Marea Britanie, MHRA, iar statutul GMP (Good Manufacturing Practice) a fost recunoscut si aprobat pe plan european. In anul 2000, Agentia Nationala a Medicamentului acorda companiei certificatul GMP. Acest certificat, primit in premiera de catre o companie farmaceutica din Romania pentru toate liniile de fabricatie (injectabile si orale), s-a bazat pe faptul ca activitatea de productie a companiei respecta cele mai inalte standarde de calitate.
Care sunt tarile in care sunt prezente produsele Sindan?
La ora actuala, Sindan este prezent in Polonia, Japonia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria si in Marea Britanie. Mai mult, avem produse in curs de inregistrare in multe tari din Uniunea Europeana, pe care le vizam in primul rand, in Rusia si fostele tari sovietice, in tarile baltice. La acestea, se adauga si produsele care ar trebui sa fie inregistrate foarte curand si in SUA.
Pentru 2007, estimam o crestere de 30% – 40% la exporturi, iar pentru urmatorii 2 – 3 ani, previzionam ca vanzarile la export sa atinga 50% din cifra noastra de afaceri.
„Intrarea pe piata din SUA este un succes extraordinar pentru compania Sindan – Actavis si chiar pentru piata romaneasca de medicamente.”
Dupa aceasta lansare va exista un proces de rebranding al acestor produse?
Strategia companiei prevede orientarea companiei pentru segmentul de retail-farmacii, dar si largirea portofoliului de produse oncologice.
Ca urmare, anul acesta avem multe lansari de produse absolut noi din portofoliul Actavis, dar avem si relansari ale unor produse existente pe piata de multi ani, produse care au nevoie de o reimprospatare a imaginii.
Care sunt ariile terapeutice vizate de noile produse Sindan – Actavis?
Pe langa produsele oncologice pe care Sindan in mod traditional le produce si distribuie pe piata romaneasca, anul acesta se vor adauga in portofoliul Sindan – Actavis si medicamente care se utilizeaza in tratamentul bolilor cardiovasculare, cele ale sistemului nervos central, produse antiinfectioase si OTC. Este vorba, anul acesta, despre lansarea a 17 produse care acopera toate aceste arii terapeutice.
Care sunt obiectivele pe termen scurt si mediu si ce anume vizeaza ele?
Sindan – Actavis are inclus in planul de dezvoltare pentru anul 2007 atingerea unei cote de 2,5% pe piata producatorilor, cresterea vanzarilor pe piata de retail prin lansarea produselor Actavis si patrunderea pe noi piete din UE si SUA cu produsele oncologice Sindan.
In plus, pentru anul acesta investitiile se vor concentra pe achizitia de echipamente pentru productie, in cercetarea de noi molecule generice si in extinderea retelei de distributie. Suma pe care o avem in vedere pentru investitii este de 5 milioane de euro in 2007.
Leave a reply
Leave a reply