Interviu cu Dan Ivan, General Manager Sanofi-Aventis
Grupul farmaceutic francez Sanofi-Aventis este un jucator important pe piata de profil din Romania. Pentru anul acesta, Sanofi-Aventis isi propune sa obtina o cota considerabila pe piata locala a medicamentelor generice. Grupul controleaza aproximativ 25% din actiunile producatorului ceh de medicamente generice Zentiva si drept de preemtiune asupra 8% din titluri, detinute de salariati.
Acum cateva luni, Sanofi-Aventis a cumparat o participatie de aproape 25% la producatorul ceh de medicamente generice Zentiva, devenind astfel actionar principal. Ce impact credeti ca are aceasta actiune asupra pietei de profil din Romania?
Da, la sfarsitul lunii martie, Sanofi-Aventis a achizitionat un pachet de actiuni reprezentand 24,876% din capitalul social al Zentiva N.V. Aceasta investitie financiara nu implica interferente la nivel operational. Cu alte cuvinte, nu putem vorbi de un impact asupra pietei de profil din Romania. Doresc sa adaug ca desi suntem o companie R&D nu vrem sa neglijam un alt pilon important al pietei farmaceutice, medicamentele generice. WINTHROP, divizia de generice a Grupului Sanofi-Aventis este in continua expansiune, avand bune implantari in UK si Franta.
Care sunt vanzarile Sanofi-Aventis estimate pentru acest an?
Cifra de afaceri Sanofi-Aventis Romania in 2005 a fost de aproximativ 70 milioane euro (conform Cegedim) si intentionam sa crestem in continuare mai bine decat media pietei farmaceutice, estimate in 2006 la aproximativ 10%.
Care este portofoliul de produse ale Sanofi-Aventis?
Suntem detinatorii unui portofoliu bine echilibrat atat pe piata de retail (produse etice si OTC-uri), cat si pe piata de spital. Portofoliul nostru vizeaza domenii de interes major, in care am avut, avem si vom avea de spus un important cuvant: cardiologie, oncologie, diabet, sistem nervos central, trombozasi medicina interna.
Care sunt campaniile aflate in desfasurare sau programate pentru viitor?
In fiecare din domeniile terapeutice mentionate mai sus dorim sa ne intarim pozitiile detinute pentru ca suntem fideli crezului nostru: "Sanatatea mai presus de orice". Vrem astfel sa venim in sprijinul medicilor, pacientilor si autoritatilor din Romania cu solutii terapeutice moderne, cu un raport cost-eficienta excelent pe termen mediu si lung.
Ce prevad strategiile de dezvoltare pe termen scurt si lung?
Intentionam sa promovam intregul nostru portofoliu de produse incluzand cele 9 blockbustere (cu vanzari de peste 1 miliard euro anual) de la nivel mondial. Avem si pro-iecte de colaborare cu producatori locali, unele mai vechi, altele pe punctul de a deveni o operationale. In plus, vom incerca sa ne aliniem strategiei globale a Grupului Sanofi-Aventis, lansand noile potentiale blockbustere pe care compania intentioneaza sa le scoata pe piata in urmatorii ani.
Cu cat credeti ca va creste piata de profil in anul acesta?
Piata farmaceutica romaneasca este intr-o scadere de ritm. Asa cum ziceam mai devreme, estimam o crestere de aproximativ 10% pentru 2006, cu speranta ca resursele alocate domeniului sanitar vor reusi sa atinga o medie europeana in urmatorii 3-4 ani. Sistemul sanitar are nevoie de investitii in toate verigile lui si speram ca procentul alocat din PIB acestui domeniu sa atinga in urmatorii ani 8-9%.
Ce determina aceasta crestere?
Pe de o parte prin cresterea accesului pacientilor la medicamente, pe de alta parte prin fonduri aditionale, de genul taxei pe viciu, prin recuperarea arieratelor din ultimii ani, prin folosirea tuturor fondurilor colectate in sistemul de sanatate si nu in ultimul rand printr-o crestere salariala, care sa creasca baza impozitata.
Leave a reply
Leave a reply