Romastru este prima companie farmaceutica romaneasca ce deruleaza un proiect de extindere pe pietele est europeane si in Orientul Mijlociu. Totodata, strategia Romastru vizeaza continuarea etapei de patrundere pe segmentul medicamentelor generice.
Extinderea Romastru vizeaza pietele din Polonia, din tarile baltice – Letonia, Lituania si Estonia, Ucraina, dar si din Orientul Mijlociu, in tari precum Liban, Siria, Iordania, Irak. Compania este deja prezenta pe piata din Bulgaria, prin subsidiara deschisa acolo. Tarile vizate pentru valul al doilea si al treilea al extinderii sunt Cehia, Slovacia si Croatia. “Prin extinderea in Bulgaria, in anul 2009 am castigat un know-how foarte important, ce ne-a permis ulterior sa analizam si sa luam in calcul oportunitati si in alte tari din Europa de Est. Prin sustinerea din partea firmei-mama din Liban, ne pregatim si pentru intrarea in tari din Orientul Mijlociu”, a spus Cristian David, director regional al Romastru pentru Europa Centrala si de Est si Orientul Mijlociu.
Expansiunea geografica face parte din planul strategic demarat de Romastru in ultimii doi ani si vine in continuarea etapei de intrare pe segmentul produselor farmaceutice generice. “In acest moment, Romastru are trei divizii pentru generice in domeniile oncologie, psihiatrie si cardiologie. Pana in 2015, estimam un market share de 5% pentru aceste segmente. In prezent, Romastru este lider in Romania pe anumite produse generice pentru cancerul de prostata si cancerul de san”, a explicat Cristian David.
Primele produse, branduri proprii Romastru, au fost lansate la sfarsitul anului 2009. Pana la ora actuala, Romastru a lansat noua produse generice pe diferite arii medicale, care reprezinta 6% din cifra de afaceri a companiei. De asemenea, Romastru detine 55 de produse generice care urmeaza a fi lansate in urmatorii doi ani. Portofoliul companiei urmeaza a fi extins si mai mult in perioada urmatoare. Cifra de afaceri estimata pentru 2011 este de 90 milioane de euro, in acest moment inregistrand o crestere de 49% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Leave a reply