Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS) si Centrul National de Sanatate Mintala si Lupta Antidrog (CNSMLA), cu sprijinul mediului privat, au incheiat un parteneriat pentru identificarea si managementul cazurilor de ADHD.
“Problemele legate de tulburarea ADHD sunt uneori subevaluate in cabinetele medicale si de obicei ignorate in scoli, de aceea copiii cu ADHD sunt de multe ori stigmatizati, tocmai pentru ca nu exista, la ora aceasta, un mod eficient de recunoastere si de integrare a lor in comunitatea de invatamant. Majoritatea copiilor care prezinta aceasta tulburare sunt etichetati gresit, mutati des dintr-o clasa in alta sau risca sa fie dati afara din scoala”, declara Dr. Ileana Botezat Antonescu, Director CNSMLA.
Specialistii au afirmat ca un rol important il are interventia psihoeducationala la scoala care, prin imbunatatirea cunostintelor cadrelor didactice despre aceasta afectiune si dezvoltarea unei bune colaborari ale acestora cu parintii poate conduce la cresterea performatelor scolare si sociale ale copiilor cu ADHD. (Barkely RA. ADHD – A Handbook for Diagnosis and Treatment. 3rd edition. 2006. NY. Guilford Press)
“Ca mecanism, parteneriatul va functiona sub forma unor intalniri organizate la sediile institutiilor locale subordonate ministerelor, in care specialisti psihiatri si psihologi de la Centrele de Sanatate Mintala din fiecare judet vor oferi informatii legate de ADHD cadrelor didactice si consilierilor scolari. Credem ca intelegerea acestei tulburari atat de frecvente este pasul cel mai important in tratarea ei cu succes, iar cheia se afla la cadrele didactice si la parinti”, a declarat Prof. Liliana Preoteasa, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Scopul acestor intalniri este de a facilita profesorilor si educatorilor accesul la informatii despre ADHD, pentru a intelege cauzele, manifestarile si modalitatile de tratament ale acestei tulburari.
“Avem mare nevoie de cresterea nivelului de cunoastere in legatura cu afectiunea ADHD pentru ca exista date care arata ca, nediagnosticata si fara o consiliere sau un tratatament corespunzator, aceasta afectiune poarta riscul unor repercusiuni tardive asupra copilului, familiei si societatii. Compania Lilly sustine acest parteneriat care pune in prim-plan nevoia profesorilor de a intelege si de a actiona astfel incat copiii suferinzi sa aiba sansa de a-si dezvolta maximul de potential ca adolescenti si adulti”, a declarat Dr. Daniel Popescu, Director Relatii Publice pentru Lilly Romania.

Leave a reply