• -    Medicii devin factori de influenta mai putin importanti in deciziile de achizitii legate de tehnologia medicala
    -    Veniturile realizate de companiile listate de tehnologie medicala si biotehnologie din SUA si Europa au totalizat 336,2 miliarde de USD in anul fiscal incheiat in iunie 2014

    In pofida provocarilor comerciale continue de pe parcursul anului 2013, performantele globale ale industriei de tehnologie medicala si biotehnologie raman constante, pastrandu-si nivelele relativ scazute de crestere din ultimii ani. Dar, in timp ce industria se confrunta cu presiunea exercitata de piata si de autoritatile de reglementare, o noua provocare ameninta perspectivele de crestere: standardizarea, conform studiului anual EY, Pulse of the industry: differentiating differently.

     

    Pentru a intelege rolul pe care il joaca standardizarea in prezent dar si asupra evolutiei industriei MedTech, EY a derulat un sondaj in randul a 162 de achizitori americani si europeni din domeniul sanatatii publice de pe patru piete importante din punct de vedere al tehnologiei medicale: Statele Unite, Marea Britanie, Germania si Spania. Rezultatele sondajului indica faptul ca multe produse de tehnologie medicala si biotehnologie sunt evaluate in primul rand pe baza pretului, in lipsa unor argumente mai bune in privinta valorii adaugate din punctul de vedere al contributiei la rezultatele terapiilor medicale sau la eficientizarea costurilor actului medical.
     
     Glen Giovannetti, Global Life Sciences Leader, EY, declara: „Pe masura ce deciziile legate de achizitii devin tot mai centralizate, iar puterea de influenta trece de la personalul medical la administratorii si managerii de spitale, reperele obisnuite privind achizitionarea unui dispozitiv – brand, calitate si design – devin tot mai putin importante, pretul devenind astfel principalul diferentiator. Pentru a-si diferentia semnificativ oferta, companiile vor fi nevoite sa dezvolte si sa promoveze produse care pot demonstra ca sunt eficiente, imbunatatesc rezultatul terapiilor aplicate pacientilor si, in acelasi timp, reduc costurile asociate acestor servicii.”
    Raportul EY din acest an abordeaza, in acelasi timp, subiectele legate de performantele financiare ale companiilor, finantari si tendintele legate de activitatea de tranzactionare si impactul tranzactiilor asupra modelelor de business din sectorul tehnologiei medicale, inclusiv reducerea riscului de standardizare.

    Schimbarea profilului clientilor si evolutia prioritatilor in industrie

    Un numar coplesitor de mare de respondenti subliniaza faptul ca pretul ramane principalul criteriu in decizia de achizitie de tehnologie medicala,  77% dintre acestia mentionand pretul ca fiind un factor prioritar atat in prezent cat si in viitorul imediat. Cu toate acestea, pentru urmatorii trei ani, respondentii se asteapta ca masurile simple de reducere a costurilor sa devina mai putin importante. In schimb, anticipeaza ca initiativele de reformare a domeniului sanatatii concentrate pe valoare si rezultate vor deveni mult mai importante. Dintre cei sase indicatori de presiune oferiti respondentilor ca variante de raspuns, valoarea produselor si rezultatele generate au inregistrat cea mai mare crestere procentuala, marcand un salt de la 13 % intre momentul actual si o perspectiva de trei ani.

    Intre timp, respondentii se asteapta ca medicii practicieni sa aiba mult mai putina influenta asupra deciziei de achizitie in urmatorii trei ani, situandu-se la acelasi nivel cu alti factori de decizie din departamentul financiar sau cel de achizitii. Rugati sa selecteze cei mai importanti trei factori care influenteaza procesul de decizie in achizitia de echipamente medicale din prezent, comparativ cu situatia de peste trei ani, respondentii au indicat o scadere de la 55% la 27%, intr-un orizont de trei ani, a factorului „Preferinta medicului pentru un anume echipament”, precum si o scadere de la 32% la 22% a factorului „Design prietenos cu utilizatorul”.

    Pe de alta parte, masurile care vizeaza cresterea valorii produselor si imbunatatirea rezultatelor acestora vor deveni factori de influenta mult mai importanti asupra deciziei de achizitie. „Date care demonstreaza rezultatele clinice” a fost selectat ca fiind principalul factor in decizia de achizitie, in prezent de catre 51% dintre respondenti si de catre 62% peste trei ani. Acordurile de partajare a riscurilor legate de achizitii vor marca o crestere estimata de la 6% in prezent la 25% peste trei ani.

    Performantele financiare raman constante

    Profitand de imbunatatirea climatului financiar din domeniul ingrijirii sanatatii si de redresarea semnificativa a capitalizarii pietei, companiile de tehnologie medicala au inregistrat cresteri modeste ale veniturilor in anul financiar incheiat in iunie 2014, simultan cu imbunatirea situatiei lichiditatilor si activitatea de fuziunil si achizitii directionata catre consolidarea portofoliilor de produse si servicii.

    Rezultatele financiare cheie evidentiate in raport:
    -    Cresteri ale veniturilor: Veniturile realizate de companiile listate de tehnologie medicala si biotehnologie din Statele Unite si Europa au totalizat 336,2 miliarde de USD in 2013, o crestere de 4% fata de anul precedent, cu mult sub ratele de crestere inregistrate inainte de criza.  
    -    Avantul ofertelor publice initiale (IPOuri): In cursul celor douasprezece luni incheiate in iunie 2014, companiile din industria de tehnologie medicala au avut parte de una dintre cele mai favorabile ferestre de oportunitate pentru lansarea de IPO-uri. 31 de companii au fost listate pe piata de capital in Statele Unite si Europa in acest interval de timp, reusind sa acumuleze un capital de 1,5 miliarde USD, o crestere de 600% fata de perioada anterioara.
    -    Finantarile raman puternice: companiile de tehnologie medicala si biotehnologie au atras finantari de 27,3 miliarde de USD in perioada iunie 2013 – iunie 2014, 71% dintre aceste finantari provenind din tranzactionarea datoriilor. In timp ce cifrele indica o scadere de 14% fata de anul anterior, marcheaza cea de-a doua mare crestere de capital din 2008 pana in prezent. Companile din SUA au atras cea mai mare parte din totalul finatarilor, in valoare de 22,2 miliarde de USD. Finantarile de tip venture capital au ramas constante, totalizand 4,4 miliarde de USD, comparativ cu 4,2 miliarde USD in anul anterior, o parte din ele fiind datorate cresterii investitiilor de tip corporate venture capital si a celor venite din zona investitorilor strategici.
    Patrick Flochel, lider european EY stiintele vietii si lider global sectorul farmaceutic, declara: „In timp ce industria MedTech continua sa demonstreze ca are capacitate de adaptare, rezultatele studiului nostru ofera noi dovezi privind faptul ca regulile traditionale ale competitiei devin mai putin relevante si obliga companiile sa implementeze strategii noi pentru a obtine un succes durabil. Chiar daca strategiile alese de fiecare firma in parte vor fi diferite, companiile vor fi nevoite sa descopere noi cai de a demonstra ca produsele lor ajuta furnizorii de servicii medicale sa atinga standarde de ingrijire a sanatatii de cea mai inalta calitate si sa-si creasca cota de piata, excluzand costurile din aceasta ecuatie.”

    ****
    Despre studiu:
    Companiile de tehnica medicala si biotehnologie (medtech) sunt definite in cadrul acestui studiu drept acele companii care au ca principala activitate designul si fabricarea de echipamente medicale si consumabile si care isi au sediul in Statele Unite sau Europa. In cadrul studiului, datele si analizele aferente pietei din Israel au fost incluse in piata europeana si orice grupare intre date din S.U.A. si Europa apare mentionata in studiu drept „la nivel mondial”. In sens mai larg, definitia include producatorii de dispozitive medicale si de diagnosticare, furnizorii de solutii tehnice pentru furnizorii de medicamente, dar exclude distribuitorii si companiile care livreaza servicii, cum ar fi organizatiile sub-contractate axate pe cercetare si organizatiile sub-contractate producatoare. Toate companiile listate de medtech au fost clasificate ca apartinand uneia din cele cinci mari categorii de produse: Imagistica, Diagnostic ne-imagistic, Cercetare si alte echipamente, Dispozitive terapeutice si altele.
    Sondajul a fost derulat  in luna august 2014, in randul a 162 de respondenti – 71 din Statele Unite, 33 din Marea Britanie si Germania, si 25 din Spania. Dintre acestia, 85 detineau functii in clinici medicale (sef departament cardiologie, sef de departament etc) si 77 aveau un rol administrativ sau managerial (in achizitii, in lantul de aprovizionare etc.).

    Comenteaza →

Comentarii

Cancel reply